Over Lacoste
Toen tennislegende René Lacoste stopte met zijn carrière, richtte hij samen met vriend André Gillier, eigenaar van het grootste textielbedrijf van Frankrijk in 1933, het merk Lacoste op. Lacoste ontwierp de revolutionaire Lacoste polo op met groene krokodil op de linkerborst. De iconische groene krokodil is te danken aan de bijnaam van René Lacoste ‘Le Crocodile’ of ‘The Alligator’. Lacoste was tevens het eerste merk die het poloshirt bedacht. Lacoste produceerde niet alleen tenniskleding, maar ook voor golf en zeilsport. In 1952 begon Lacoste met het produceren van gekleurde shirts en werden deze shirts een jaar later geëxporteerd naar de Verenigde Staten. Inmiddels is Lacoste uitgegroeid tot groot mode-merk en zijn de klassieke polo’s nog razend populair.
Lacoste en duurzaamheid
Door samen te werken met het Make Fashion Circular Initiative van de Ellen MacArthur Foundation, bewijst Lacoste haar inzet voor het ontwikkelen van nieuwe modeprincipes gebaseerd op een circulaire economie. het doel van Lacoste is meer duurzame mode. Hoe? Door de kwetsbare hulpbronnen van onze planeet te behouden, door duurzamere materialen en productieprocessen te gebruiken, door samen te werken met Lacoste hun klanten om ervoor te zorgen dat de producten van Lacoste langer meegaan en door consumenten te helpen hun bestaan te verlengen door producten een tweede leven te bieden aan het einde van de keten.
Om deze uitdagingen het hoofd te bieden, kiest Lacoste voor een gezamenlijke, transformatieve aanpak, zowel in Lacoste´s toeleveringsketens, die profiteren van begeleiding, als binnen Lacoste door oplossingen te vinden voor onze belangrijkste verbeterpunten.